събота, 18 октомври 2014 г.

Пълнена пита...с боб





   Идеята за този бобник дойде от мъжът ми преди няколко години. В един от от многото случаи на "готварско умопомрачение" :) ,  когато се чудех какво да готвя, той се сети, че някога , някъде е опитвал пълнена пита със зелен фасул. Но тъй като аз не съм от най- големите почитатели на този зеленчук, реших да се опитам да я приготвя със зрял боб. Обстойното ми проучване в интернет за рецепта ми даде някакви насоки за останалите съставки.Съчетаването на продуктите е въпрос на вкус и предпочитания. Както и тестото-  може да се приготви с всякакво.
Комбинацията, която вкъщи се харесва най- много е следната:



За тестото:

1 с. л зехтин
1 яйце
1 жълтък за намазване
250 мл прясно мляко
1 ч.л  кафява захар
1 с. л сол
300 г бяло брашно
300 г пълнозърнесто брашно
2 ч.л суха мая

За плънката:

1 пилешко бутче( или 250 г кайма)
200 г сварен и отцеден боб
3 кисели краставички
50 г царевица
1 глава лук
2 средно големи домата
Черен пипер, червен пипер, джоджен, магданоз, сол





Пилешкото бутче се слага да се вари в подсолена вода. През това време се замесва тестото и  се оставя да васа.
В купа се нарязват на дребно доматите, краставичките, лука. Добавят се боба , царевицата и подправките.
Фурната се загрява до 180 градуса.
Тавичка с диаметър 26 см се намазва с малко зехтин.
Когато се свари бутчето се обезкостява, накъсва се на малки парчета и се добавя в купата със зеленчуците.
Втасалото тесто се разточва и се поставя в тавата ,така че, половината да остане навън( тази част ще бъде" капак"). Отгоре се изсипва плънката и се разпределя равномерно. После се захлупва с останалото тесто, леко се притиска в свободните краища, за да не се отвори.
Намазва се с жълтък и се слага да се пече за около 30 мин или до готовност.

























2 коментара:

  1. Преди години дядо ми приготвяше БОБНЯК - това е ястие е от неговия край - тестото си го замесваш както решиш, но плънката е от жълт(зелен фасул), който задушаваш заедно със свинско месо и подправки в тигана и след това изцеждаш внимателно. Питката я правиш много дълга, така че половината да е отдолу, изсипваш плънката и с другата половина захлупваш.

    ОтговорИзтриване
  2. Нели, изобщо не съм се сещала да опитам вариант и със свинско, но няма как да не е чудесен резултата. А от кой край е дядо ти?
    Това е едно от ястията, с които най- много съм експериментирала. Правила съм с пуешко месо, без месо, с грах вместо боб...Последно опитахме с добавка кисело зеле. Мноого беше вкусно!

    ОтговорИзтриване