понеделник, 23 ноември 2015 г.

Бананови мъфини / Banana bread muffins

Всъщност, рецептата за тези мъфини е за бананов хляб( кекс) , който дъщеря ми обожава.  Не съм го правила отдавна, но се сетих за него, тъй като тя в момента е във фаза, в която не иска да яде почти нищо. Идеята ми беше да я изкуша с нещо любимо. Но в момента нямах подходяща тавичка, в която да го приготвя и импровизирах с тавата за мъфини :) И така се получиха чудесно!




Продукти:

  • 2 яйца
  • 100 г разтопено масло
  • 1 ч.ч кафява захар*
  • 1/2 ч.ч заквасена сметана
  • 1/2 ч.л сода
  • 1/2 ч.л  бакпулвер
  • 1 1/2 ч.ч  пълнозърнесто брашно**
  • 1 ч.л канела
  • 1/2 ч.л джинджифил
  • 1/4 ч.л индийско орехче
  • 2  банана ( презрели)
*/** Аз използвах кафява захар и пълнозърнесто брашно, с идеята -кексът да е една идея по- здравословен, предвид факта, че е предимно за дъщеря ми.  Но съм го правила и с бяло брашно,  както и в комбинация от двете. Така че спокойно можете да използвате брашно по ваш вкус и предпочитание. Същото важи и за захарта. Също така половината количество захар може да се замени с мед ;) Рецептата търпи импрозизации и винаги е успешна!


Приготвяне:

Маслото се  разбърквa със  захарта. Едно по едно се добавят яйцата, подправките, заквасената сметана със содата. Брашното се пресява с бакпулвера,  бананите се намачкват на пюре с вилица.  Разбъркват се хубаво с брашното и се добавят към яйчената смес. 
Ако ще правите бананов хляб(banana bread) , сместа се изсипва  в правоъгълна тавичка с размер 23 см / ето такава : снимка/, която се застила с хартия за печене. Кексът се пече в предварително загрята фурна, около 60 минути, на 180 градуса.
В моят случай обаче, в гнездата на тавата за мъфини се нареждат хартиени кошнички и сместа се разпределя равномерно. Стига точно за 12 мъфина. Пълнят се до горе ! Пекат се отново в предварително загрята фурна, 30 минути на 180 градуса.


Да ви е сладко! 

Рецептата е адаптирана от All Recipes .

Няма коментари:

Публикуване на коментар